Top Notch

Idag har varit en lång dag, men den slutade väldigt roligt:D Jag och Celine tog bussen ner till stallet tillsammans och orkade inte vänta på velambussen så vi gick ner hurtiga som vi är;) Under tiden gjorde vi världens video som vi tänkte lägga upp här fast det blir nog imorn om Celine inte hiner ikväll. Jag red Noppe idag iallafall. I början var han väldigt stel men lossnade så fort vi började med att arbeta på bågar och volter. Sidvärtsövningar gick sisådär. Jag märkte verkligen att han är starkare i högersidan så det gick mycket bättre att flytta honom åt vänster men tillslut fick jag till det helt okej. Galoppen gick bättre än vad jag trodde, han var väldigt lugn och tog halvhalterna riktigt bra tycker jag. Jag hoppas att jag får rida honom fler gånger under denhär terminen, han kan så mycket och så fort man hittarna knapparna så är han väldigt trevlig att rida:) Sen när jag kom hem åt jag  middag för att sedan plugga matte och lite svenska. Det har inte blivit något inlägg om min utrustning än men tänkte att det får bli imorn eller på lördag när jag har mer tid. Fick just världens flashback ifrån i somras i Örebro med alla underbara vänner och hästar, saknar det sjukt mycket, hoppas jag kan åka ner på något lov och rida lite kanske!:)
Imorn är det stalljobbargruppen som gäller, vet inte riktigt vem jag känner för att rida, skulle vara kul med Charlie, Kakao eller kanske en storhäst för en gång skull men vi får vell se vad det blir. Nu ska jag försöka sova lite så att jag orkar med morgondagen.
Sweet dreams allihopa!<3


Top Notch "Noppe"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0