Fredag

Idag var det min kortaste skoldag, slutade klockan 14, supernice! Men jag har massa små korta och många lektioner på fredagar så det är inte precis världens skönaste dag. Sista lektionen är idrott och jag måste hinna med en buss som går 20 minuter senare vilket är ganska stressigt. Så det slutade med att jag satt på bussen svettig i idrottskläderna på väg hem för att sedan åka till stallet på U-sek möte. Det var första gången jag åkte buss med min hund Grynet vilket gick sisådär. Hon blev väldigt stessad och orolig men tillslut så gick det helt okej. När vi åker bil med henne så brukar hon också bli väldigt stressad och orolig så jag förväntade mig det men i början av bussturen var det riktigt obehagligt. Efter några stationer så hoppade Celine och lilla eller jag kanske ska säga stora Focus på bussen, och vi åkte ner till stallet tillsammans. Det var första gången Grynet och Focus träffade varandra. Dom hatade inte varandra men dom blev inte riktigt jättebra kompisar, men det var kul att se att Grynet faktiskt accepterade Focus för det trodde jag inte att hon skulle göra. Väl framme vid stallet började mötet ganska precis på en gång. Vi pratade mest om hundhoppningen som vi arrangerar imorn och planerade när vi skulle samlas och så. Sen efter mötet gjorde vi inte så mycket, kollade mest på lektionerna. Det var längesen jag tittade på någon som red så det var väldigt givande att titta på alla ryttarna och se hur dom red. Sen vid halv sju kom mamma och hämtade oss och vi släppte av Celine vid centrum och jag och mamma åkte hem för att äta sushi, mums! Och nu sitter jag här och gör absolut ingenting. Celine var ute med några kompisar så hon skulle ringa mig när hon kommit hem, får väll försöka hålla mig vaken fram tills dess.
Puss och Godnatt!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0